|
Rozmowa na temat polskich noblistów. Nawiązanie do twórczości Wisławy Szymborska
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5816 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Poznanie polskich noblistów ze szczególnym uwzględnieniem postaci pisarki Wisławy Szymborskiej. Zbiorowe i indywidualne próby samodzielnego układania wierszy. Poprawne formułowanie pod względem ortograficznym i gramatycznym swobodnych tekstów.
Scenariusz zajęć otwartych w klasie III
Temat: Rozmowa na temat polskich noblistów w oparciu o przygotowane materiały. Nawiązanie do twórczości Wisławy Szymborskiej, próby samodzielnego układania wierszy.
Cel ogólny: - poznanie polskich laureatów Nagrody Nobla - doskonalenie umiejętności pisania na dowolne tematy z wykorzystaniem różnych form wypowiedzi-wiersz - kształcenie umiejętności prezentowania własnej twórczości
Cele operacyjne: - rozwija umiejętność poprawnego formułowania wielozdaniowej wypowiedzi na określony temat - wzbogaca słownictwo i wiedzę o tematykę :Nobel i polscy nobliści - potrafi rozpoznać i wymienić polskich zdobywców Nagrody Nobla - potrafi dokonać analizy tekstu literackiego - doskonali precyzję w wyrażaniu myśli i doborze słownictwa - dba o poprawność ortograficzną, gramatyczną, stylistyczną wypowiedzi
Metody: - słowna- rozmowa kierowana - pogadanka wstępna, wypowiedzi uczniów, praca z tekstem -podająco- oglądowa- polecenia, objaśnienia nauczyciela, rozmowa, pokaz -praktyczna- samodzielne pisanie tekstu na określony,(dowolny temat) -gra dydaktyczna- kołowa przeskakiwanka sylabowa
Formy: - praca zbiorowa pod kierunkiem nauczyciela - praca zbiorowa jednolita - praca indywidualna
Środki dydaktyczne: -plansza z postaciami polskich noblistów, zestaw postaci- polscy nobliści oraz ich dzieł literackich, karta pracy, podręcznik-wiersz Wisławy Szymborskiej „Gawęda o miłości ziemi ojczystej”.
PRZEBIEG
1. Zadaniem uczniów jest odczytanie hasła zakodowanego w postaci rozsypanki sylabowej przedstawionej na planszy.
LU trzy gro bi my dy my wać -- o na lu trzy gro bi my dy my wać -- o na lu trzy gro bi my dy
HASŁO: ..............................................................
.....................................................................
Aby przeczytać hasło dziecko musi przeskakiwać co trzy oczka w prawo. Znaki "--" należy także uwzględnić w przeskakiwaniu.
2. Rozmowa z dziećmi na temat otrzymywania przez nie nagród. - w domu - w szkole - w innych przypadkach, w innej sytuacji poza domem, poza szkołą (np.:kolonie, obozy , na urodzinach koleżanki).
3. Zapoznanie dzieci z nagrodami otrzymywanymi przez dorosłych.
4. Przyswojenie dzieciom postaci Alfreda Nobla oraz fundacji jego imienia.
5. Zapoznanie dzieci z polskimi noblistami z wyszczególnieniem dziedzin i roku otrzymania nagrody.
6. KARTA PRACY-Podsumowanie-dobieranie do portretów polskich noblistów imienia i nazwiska oraz dziedziny za którą otrzymali nagrodę.
7. Nawiązanie do ostatniej laureatki Nagrody Nobla- Wisławy Szymborskiej. -Nauczyciel czyta fragment wiersza Wisławy Szymborskiej pt: ”Gawęda o miłości do ziemi ojczystej”- swobodne wypowiedzi na temat wiersza-analiza treści wiersza.
8. Praca twórcza dzieci-układanie wierszy o tematyce zimowej .
9. Prezentacja wierszy, ocena jury, wręczenie dyplomów.
10. Praca domowa- wykonanie albumu o polskich noblistach.
Nauczyciel nauczania zintegrowanego Lucyna Galla
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|